onsdag 18. januar 2012

Pizzagryte med pølse


Dette er en oppskrift fra tiden på videregående skole. Jeg bodde sammen med søsteren min i Kongsberg og vi digget denne oppskriften☺ Jeg tror vi fant oppskriften i et studentblad, men jeg er litt usikker på kilden.

400 gram falukorv eller annen pølse
1 løk
2 ss olje
1 boks (400g) hele tomater
1 dl vann
1 ts salt
1 krm pepper
1 ts oregano
1 ts basilikum
1 hvitløksfedd
20-25 grønne olivener
1-2 dl revet ost
I tillegg står det opprinnelig 1 boks (400g) artisjokkbunner i oppskriften som jeg selv har sløyfet. Rett og slett fordi jeg ikke syns det var noe godt. Men prøv gjerne selv☺

Fjern skinnet på pølsene og skjær den opp i terninger. Skrell løken og hakk den. Varm oljen i en dyp panne eller gryte. Fres løk og pølse noen minutter. Ønsker du å ha i artisjokkbunner tar du de i nå sammen med tomater, vann, salt, krydder og finhakket hvitløk. La gryten koke i 15 minutter. Ha i olivener og strø over revet ost. 
Server en salat til. Det passer også med ris eller pasta. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar